fredag 31 juli 2015

SJUKAN ... VÅRT ANDRA HEM

Är det inte yrsel, så är det sprickor i fötterna eller kramper och domningar 
i händer och armar.  PUST ......
Beatrice fick kramp i handen. Ett par timmar senare domnade hela handen 
bort och krampen började krypa upp i armen.
Nej, det var inte vänster arm. Men dock blev jag givetvis orolig ändå. Beatrice 
har haft så mycket med yrsel och annat märkligt, så jag sätter samman allt 
och tror det värsta. 
Ikväll var inget undantag. När Beatrice berättade att krampen började bli mer 
och mer, och Dessi bara stunden tidigare sagt att man skulle se upp om 
krampen började gå upp mot ansiktet, ja jag kan villigt erkänna att jag blev 
mer än nojig. Jag som annars tycker att man bör ringa sjukvårdsupplysningen 
innan man ilar iväg till akutmottagningar, hann inte vänta på att vara 
nummer 20 ikön. Så jag drog iväg med tjejen till akuten själv istället.

Oron var nog ganska befogad ändå. För så fort de fick reda på att det rörde
sig om en kramp som systematiskt letade sig högre och högre upp på armen
tog de tag i henne meddetsamma.
Vi var inte på sjukhuset mer än ett par timmar. Och då hade vi hunnit prata
med tre olika sköterskor, tagit en massa prover, träffat läkare, varit på
röntgen. 
Ja, servicen var verkligen oklanderlig.
När läkaren fick höra talas om sprickan i foten så satte hon det samman med
handen och tänkte att det kanske var någon form av benskörhet. Men prover
och röntgen visade inget. Så nu blev hon ordinerad att ta Alvedon och Ipren
under ett par dagar så smärta och kramper försvinner. Efter det skall vi ta
kontakt med vårdcentralen som skall undersöka om det saknas vitaminer
i kroppen.

Vi är i alla fall hemma igen, trötta och slitna båda två. Och det skall bli sååå
skönt att lägga mig under täcket och få sova ... efter en stor balja kaffe. hihi
Jag letade febrilt efter kaffemaskiner på sjukan, men hittade aldrig någon
just där vi befann oss. Så jag måste nog ta och sluka lite innan jag kryper
till kojs.

Jag hoppas ni haft en bättre kväll och fått njuta av nära och kära hemma
i TV-soffan.
Ni får sova så gott och dröm sött alla
Hörs i morgon.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar