tisdag 21 juli 2015

DET BLEV INTE MYCKET BÄTTRE

Jo men visst gick det att laga mat på spisen idag ... efter att Teddy tejpat med eltejp på den söndriga kåpan bakom spisen.

Teddy ringde och felanmälde, vaktmästaren kom ... och gick härifrån utan någon åtgärd. Det gick inte att göra något nu eftersom deras elektriker är på semester. Och när han väl är tillbaka och åtgärdar så måste vi själv stå för kostnaden eftersom det är VI som tagit sönder kåpan själv, hur vi nu skulle kunna göra det. Det är inte precis som att jag brukar vara bakom spisen titt som tätt och rota.

Jag var på bra humör tills jag kom hem och hörde att Beatrice stått vid en "farlig spis", där det är ett elfel, och lagat mat. Nej, jag gillar det inte alls. Dessutom måste vi vänta att få det lagat tills efter semestern. Och om det blir för dyrt ... kommer jag kunna bekosta det? Då hade jag ju lika väl kunnat bo i en köpelägenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar