onsdag 15 juli 2015

DET VAR OBEHAGLIGT

Idag när jag kom hem från jobbet stötte jag på en granne vars hund
blivit biten för någon månad sedan. Det hade tagit så illa att de
varit tvingade att amputera ett ben.
Jag blev så illa berörd att jag riktigt skakade i kroppen när jag öppnade
upp i lägenheten. Jag bara satte mig ner på sängen och mådde
illa.
Tänk, samma väg och samma hundar stöter jag och Bandit ofta på. Hur
skyddar man sig mot sådant? Här finns hur många hundar som
helst, och det är klart att hundarna ofta vill stanna och hälsa på
varandra. Jag ryser av bara tanken.

Ja, det är det som upptagit mina tankar ikväll, när jag legat och vilat
mig. Jag fick ju lite huvudbank när jag kom hem, tror det var
tanken på den trebenta hunden som framkallade det faktiskt.

Nu säger jag godnatt till alla. Jag skall försöka få lite sömn innan
en ny dag sätter igång igen.
Jag hoppas er dag också varit kanon, precis som min varit.
Ni får ha en fortsatt skön kväll och en god natts sömn.

Dröm sött alla ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar