tisdag 21 februari 2017

VAD VAR DET JAG SA ...

... är det säkert många som tänker nu.
Mitt hälsotillstånd har väl inte varit det allra bästa den senaste tiden. Jag har mer eller mindre varit förkyld i över två månader. Det har blivit bättre mellan varven, för att sen eskalera igen. Dock har jag inte gått utan förkylning en enda dag. Och igår kände jag av det riktigt ordentligt när jag var på väg till mitt arbete. Revbenen började värka ... det gjorde ont bara av att andas. Då först blev jag orolig och kontaktade vårdcentralen. Jag tänkte att en hälsokontroll säkert behövde göras. Till svar fick jag att det var för dyrt med en hälsokontroll ... det fanns varken pengar eller resurser till det. Enda lösningen var att komma på öppen mottagning och prata med en sköterska.

Jag har väl inget annat val än att göra det. Dock förstår jag inte poängen med att prata med någon om en förkylning. Jag vet ju redan svaret: "gå hem och bädda ner dig och vila". Förkylningen lär inte försvinna för att jag ligger nerbäddad ett par dagar. Och förkylning? Är det egentligen en sjukdom? Är det nog för att stanna hemma från jobbet?

Jag hatar verkligen känslan av att inte vara tillräcklig, att inte må på topp, att inte vara någon att räkna med. Jag vet inte ens om det är logiskt att tänka så, men det är så jag känner. Och ja, det är en annan historia ... att ta en regnig dag. 😉


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar