torsdag 23 februari 2017

VAD ÄR DET MAN SÄGER ...

... nu har jag latat mig tillräckligt länge. hihi
I morgon bär det åter igen iväg till kontoret. Det är både skönt och ... liiiite mindre skönt. Jag trivs bäst på jobbet, men måste nog erkänna, även för mig själv, att de här dagarna då jag suttit hemma och jobbat, har varit guld värda. Och eftersom jag fortfarande inte är 100 så hade jag kanske behövt någon dag till. Men nej, nu måste jag försöka komma tillbaka till mina rutiner.

När det gäller livsstilen, jobbet, hemmet ... och allt annat runt mig, har jag haft gott om tid att fundera medan jag suttit här i min ensamhet och arbetat. Hade jag inte trivts så himla bra på min arbetsplats, både med jobb och kollegor, hade jag nog försökt varva ner genom att söka mig till något lager eller liknande. haha
Jag känner själv att det blir för mycket. Och trots att jag vet med mig själv att jag ibland bara rusar på och arbetar i 190, så kan jag på något sätt inte få mig till att sakta farten. Det är inte precis som att jag måste bevisa något för någon, och allra minst mig själv. Men jag kan helt enkelt inte styra det.
Mina barn säger ofta till mig att jag faktiskt inte är 25 längre. Och ja, jag kan inte annat än hålla med. För ett antal år sedan gick det an att jobba 24/7. Men nu känner jag att jag blir trött fortare, att jag inte orkar hålla samma höga tempo som jag gjorde förr. Det är ju lite surt förstås ... när jag verkligen vill kunna hålla samma kvalité som tidigare.

Nej,  nu måste jag hoppa i säng. En väldigt tidig morgon väntar mig. I morgon får jag inte sitta och lata mig för länge ... måste vara på jobb innan 8, då allt sätter igång.

Jag hoppas ni haft en toppendag. Ha en riktigt god natts sömn, så hörs vi i morgon igen.

Sov gott alla ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar