fredag 10 februari 2017

MÅSTE JU SÄGA ...

... borta bra men hemma bäst.
Det är kul att komma till Stockholm, bo på hotell, äta god frukost, träffa trevliga människor. Men det är alltid lika skönt att komma hem igen. 😊

Jag brukar alltid säga att jag är så förvirrad. Ja, när jag till och med kör vilse i min egen stad, då är jag mer än lite förvirrad. hahaha
Så därför tyckte jag dagens händelse i Stockholm var en aning kul.
Min Stockholmskollega skulle följa mig till tåget så jag skulle hitta rätt. För att komma till centralstationen behövde vi först åka tunnelbanan några stationer. Vi hoppade på tåget som skulle ta oss rätt ... trodde jag. haha
När vi stått där ett par stationer och det ropades ut i högtalaren vilken station som skulle komma härnäst, såg kollegan något förvirrad ut och utbrast "hur kan vi vara där?". Efter en snabb blick ut genom fönstret utbrast hon "oj, vi har åkt åt fel håll." Så vi fick helt enkelt hoppa av vid nästa station och ta tunnelbanan tillbaka igen. hahahaha
Ja, jag tyckte ju detta var hur kul som helst. Jag vet ju att hon i normala fall har stenkoll. Men ja, vi gick där och snackade så det blev lite kaos där ett tag. 😁😁

Men fel eller inte. Rätt hamnade jag i alla fall. För nu sitter jag här hemma ... i mitt eget kök ... och får snart njuta av lite kvällskaffe innan sängen kallar. 😊

Jag hoppas ni andra också haft en bra dag. Nu får ni fortsätta ha det mysigt och en riktigt god början på helgen.😊

Sov så gott alla ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar