onsdag 22 februari 2017

IN, RÖNTGAS, UT PÅ SEX MINUTER

Ja, jag berättade ju att jag skulle dra iväg till VC igår morse. Och visst gjorde jag det. Den kvinnliga läkaren jag blev tilldelad var riktigt bra. Det var längesedan jag kände att jag faktiskt fick gehör för mina "krämpor". Hon gick igenom heeeela min journal ... ända från "tidernas begynnelse", kändes det som. 😉
Hon lyssnade både på det ena och det andra, kollade mina vattenfyllda ben, lyssnade igen ... och kom fram till att jag måste iväg och röntga lungorna. Ja, efter att hon först skickat iväg mig på en massa ... och åter massa blodprover.
Så i morse var det dags igen. Den här gången åkte jag iväg till ellenbogen för lungröntgen. Jag har nog aldrig varit med om ett snabbare sjukvårdsbesök ... någonsin. Jag steg in genom dörrarna 9:02, och kom ut därifrån igen 9:08. hahaha
Tänk om alla besök hade gått lika snabbt. 😁

Ja, nu är det bara att vänta. Under tiden går jag här med snuvig näsa och trötthet ... vilket antagligen inte betyder något annat än att jag gått alldeles för länge med förkylning. 
Trots att det är tråkigt att arbeta hemma, har det ändå varit skönt att inte ha en massa surr runt mig hela dagarna. Jag har fått sitta i min ensamhet med mitt jobb. Och just nu uppskattar jag det, med tanke på att jag är ganska trött ändå. 

Nu blir det sängen. Ni får ha en riktigt god natts sömn, så hörs vi i morgon igen.

Sov gott alla ......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar