söndag 26 februari 2017

SÖNDAG ...

... och jag har hittills bara gjort det Söndagen är till för ... INGENTING. hehe
Jag har suttit och kollat lite på lägenheter ... precis som vanligt när jag sitter och slappar vid datorn.
Jag vill fortfarande flytta. Men det är så himla svårt att få nytt boende, trots att jag sökt några år nu.

Egentligen vet jag inte själv riktigt var jag vill bo. Det jag däremot vet är att jag vill ha en något nyare och fräschare interiör. Så jag har faktiskt även sökt lägenheter på området där jag bor ... eftersom de håller på att renovera sina lägenheter. Men nej, inte ens där har jag haft tur. Så idag kände jag att jag kanske skall ta och felanmäla lägenheten, så de renoverar lite här istället. Nu vet jag ju visserligen vad svaret blir ... det blir inga renoveringar förrän hyresgästen flyttar. Men vad farao ... det finns ju inga lägenheter att flytta till. Snacka om rundgång. 😐

När jag flyttade hit var det fortfarande ett ganska attraktivt område. Men det är inte det längre. Dock är jag villig att stanna kvar ... men inte bland halvtrasiga skåpsluckor, halvtaskigt badrum, eller en tvättstuga där maskinerna är sönder var och varannan dag.
En nyrenoverad lägenhet på samma område hade löst mycket av problemen. Men det är många som söker, och än har jag inte ens haft turen att få komma på visning.

Om jag någon gång får lyxen till en fräschare lägenhet, vet jag i alla fall vilken affär jag först kommer att vända mig till för lite nytt i lägenheten. 😊

... precis, det var ju där vi landade igår ...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar