onsdag 13 april 2016

TVÅ ÅR

Japp, tiden går minsann fort. Och idag är det exakt två år sedan
jag lade cigaretterna på hyllan ... och där ligger de fortfarande
kvar. hehe
Jag mår hur bra som helst, har inte varit röksugen en enda dag sedan
jag slutade. Dock har spegelbilden och min omkrets ökat ett antal
storlekar. MEN ... hellre det än cigaretter. Jag är supernöjd och skulle
inte kunna tänka mig att ta en cigarett igen.

För mig har mycket handlat om vanor ... och att bryta ett mönster. Jag
har verkligen bevisat för mig själv att det faktiskt gick att bryta det där
mönstret. Jag behöver inte cigaretten för att dricka kaffe, för att ta den
där drinken, för att ... för att ... !! Det går lika bra ändå ... ja, till och
med lite bättre när jag inte hela tiden behöver tänka på var jag går, var
jag sitter, om jag har cigaretter med mig eller inte. :) :) 

Och i dessa banor tänker jag fortsätta ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar