onsdag 20 april 2016

JOBB HEMMA

Ja, en annan har hinkat varmt vatten idag. Ingen hit alltså. Men vad
gör man inte för att få bukt med problemen?
Idag tyckte chefen att jag skulle jobba hemifrån så jag fick vila halsen.
Jag har ändå försökt att inte prata. Men det går ju inte helt och hållet
när jag sitter på jobbet. Så för att spara rösten så "kastade" jag upp
datorn på ryggen och begav mig hemåt istället.

Men jag måste få säga att det är himla tråkigt att sitta hemma så där
och jobba. Jag trivs så bra på jobbet och med kollegorna att det går
som en dans hela dagarna. Och sen är det ju lite skillnad på att vara
ledig och faktiskt sitta vid köksbordet och pumpa.
Nu har jag ju dessutom haft en veckas semester, vilket gör det ännu
tråkigare att sitta hemma nu.

Men, men, vi får väl hoppas att allt det varma jag hällt i mig nu gör
susen så jag faktiskt kan ge mig iväg i morgon. :)



2 kommentarer:

  1. Om du har färsk ingefära hemma skär upp det i småbitar och lägg i det varma vattnet du dricker. Ingefära är anti-inflammatoriskt :) Det är starkt men det brukar hjälpa :) Krya på dig kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu när du säger det ... det har jag ju hört innan. Tack för tipset. :)

      Radera