tisdag 26 april 2016

ALLT ANNAT ÄN FRIDFULLT

Jag har kommit hem, ätit middag, är mätt ... men känner mig såååååå
off.
Faktiskt ... det är så mycket skönare att sitta på arbetet och jobba undan
utan några som helst bekymmer. Att komma hem till liv, rörelse, behöva
medla mellan allt och alla ... nej, det är inte min tanke om en lugn och
harmonisk vardag. Trodde jag kunde lägga allt sådant åt sidan när
familjen krympt, barnen vuxit upp ... och jag inte heller har någon
partner att bråka och stångas med.
Ja, här är allt annat än lugnt och fridfullt. Tror jag snart tar och flyttar
ut till en stuga i skogen.

Meningen var att jag skulle ut på nätet och kolla in lite semesterresor
inför sommaren. Men allt tog luften ur mig så det får istället bli lite
kvalitetstid med TV'n. Det är då jag stänger om mig och låser ute 
omvärlden ... i alla fall för någon timme eller så. :(


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar