fredag 25 december 2015

JAG BLEV FAST

Nu när året snart är slut har jag fått många frågor och menande blickar
hur det blir med mitt jobb, som jag hittills bara haft till årets slut.
Jag har velat hålla det för mig själv ett litet tag, tills året faktiskt är
på väg att ta slut.
Men nu kan jag inte hålla mig längre ... längtar så efter att få skrika
ut det.
Och mig blir de så klart inte av med så lätt. hihihi

Jag älskar mitt arbete. Och jag trivs med folket, och de verkar även
trivas med mig. I alla fall så pass mycket att jag nu har fått veta
att jag från och med första Januari är tillsvidareanställd.

Med tanke på de senaste årens arbetslöshet var jag inte långt från
tårarna när jag fick beskedet. En sten föll från mitt hjärta när jag insåg
att det inte skulle bli lika kämpigt för mig.
Jag vet att vad som helst kan hända inom arbetsvärlden. Som många andra
går så klart inte jag heller säker.
Men för tillfället ... jag har ett jobb och jag känner mig såååå lycklig
att jag äntligen verkar ha kammat hem vinsten av att ha en fast 
anställning ... på en arbetsplats som jag dessutom stortrivs på. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar