tisdag 29 december 2015

HELT UTSLAGEN

Jag säger då det. Jag blir inte ofta sjuk men när jag väl blir det ... då
blir jag SJUK.
Jag har legat helt utslagen i flera dagar. Feber, hosta och ont i hela 
kroppen.
Jag har som sagt varit helt borta, och idag är väl första dagen sedan i
Lördags som jag orkat slå igång datorn. Till och med det gör att jag får
ont i kroppen ... så frisk är jag inte på långa vägar än. :( 

Jag är riktigt irriterad. Jag och Beatrice hade planerat att ha en mysig
och bra helg med lilla Alexander. Och vad händer? Jo, jag låg som en
död sill i två dygn medan Beatrice fick passa Alexander, tre hundar
samt sköta hushållet och fixat mat m.m. Ja, utan Beatrice hade den
här helgen blivit lite av en katastrof. För att inte tala om Teddy och
Pernilla som körde skyttetrafik med olika läkemedel till mig, allt från
Alvedon till olika hostmediciner.
Den enda som inte gjorde någonting alls ... det var jag.
Nu får jag istället övertala hans föräldrar att låta oss ha den där
barnbarn/farmor helgen längre fram ... när jag är fit for fight igen.

Nu är jag åtminstone vaken igen. Dock är det inte bra på långa vägar
än. Så det här med dator och blogg får väl bli lite si och så dessa
dagar.
Kan ju säga så här ... tror inte jag kommer hinna bli helt frisk till
Nyår. Men det går åtminstone åt rätt håll. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar