tisdag 4 augusti 2015

NEJ TILL ABORT

Efter den här veckans filmtips började jag tänka på det här med unga
mödrar.
Det är ju inget ovanligt att så unga som 15-åringar har sex, med
graviditet som följd. Och jag vet att många tycker att abort i ett sådant 
läge är det bästa alternativet.
Själv är jag väldigt mycket emot abort ... det finns inte ens i mitt
vokabulär. Dock är jag medveten om att det ibland kan vara en
nödvändighet ... om man faktiskt har gjort allt som står i ens makt
med preventivmedel. Och till och med det kan jag tycka är liiiite
ett gränsfall.
Som jag ser det; är man tillräckligt vuxen ... och vet vad sex
är för  något ... då vet man också att man kan bli gravid.

Jag vet att inte alla håller med mig. Men alla barn är en gudagåva,
något som för familjen vidare. Så klart är det inte optimalt att få
barn när man själv är ett barn, eller om man inte har något
förhållande till barnets pappa, eller om man är arbetslös och inte
kan försörja en ny liten familjemedlem. Men återigen är varje
barn en gudagåva. Och oavsett hur familjesituationen än är så
är det inte rätt ... det är inte rätt att neka ett nytt litet knyte att
få komma till världen.

Så ja, jag är tvärt mot abort...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar