söndag 23 augusti 2015

"TANKARNA" FORTSÄTTER

Jag har haft tema "barn" här nu under veckan som gått. Och jag har
fått både ros och ris. Jag har fått många meddelande från folk som velat
beskriva deras olika situationer. Ja, jag har så klart läst allt och dömer
absolut ingen. Det finns så många olika situationer där ute som gör
att man har olika handlingar ... vare sig det gäller barnens situation eller
andra livsviktiga saker.
Min familj och mina närmaste vänner känner redan till alla mina tankar,
funderingar och att denna veckas åsikter är exakt samma som jag haft
i alla år.
Men det kan ju så klart inte alla ni andra veta. Därför vill jag bara
klargöra att mina tankar och fundering är rent allmänt. Det är åsikter som
jag ofta haft genom åren ... och som jag mer än gärna delat med mig
när jag suttit i samtal med vänner och bekanta. :) Inga specifika
situationer har förekommit. Men givetvis händer det så klart saker
i vardagen som gör att jag får inspiration, som t.ex inlägget om alla
regler. Naturligtvis måste något skett som gett mig inspiration till
att skriva.

Jag valde att ha lite teman här på bloggen för att hålla tankar, funderingar
och åsikter vid liv. Eftersom jag nu arbetar så väldigt många timmar
varje dag, kändes det bra att ha något "kul". Inte bara "nu åker jag och
arbetar" eller "nu har jag slutat".
Och givetvis började jag med barn då det är något som står mig väldigt,
väldigt nära i känslor.
Det är inte alls säkert att det blir så många teman. Allt beror så klart
på vad jag kan klura ut och vart tankeverksamheten hamnar.

Men lite ämnen kan jag nog allt komma på och nästa vecka kommer temat 
att ligga på arbete, arbetsmarknad ... och lite om arbetslösheten. Det är
väl också något som ligger mig varmt om hjärtat eftersom jag precis
gått igenom det själv.
Och som vanligt blir det Måndag - Fredag 14.00.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar