måndag 10 augusti 2015

BECAUSE I SAID SO

Den svenska titeln är "Tre systrar och en mamma" . En riktigt bra och sevärd
komedi, skulle jag vilja säga. Jag skrattade gott åt Diane Keaton, som spelar
mamma till tre vuxna döttrar. Det enda hon vill är att ha tre döttrar som har det
bra, mår bra, har bra arbeten ... och givetvis har bra förhållanden. Det är bara
det att hon vill att de lever det liv HON tycker är ett bra liv. Och så klart 
glömmer hon bort att det inte är hennes liv som skall levas till fullo utan 
hennes döttrars.

Ja, hon sätter lite nya regler för oss med vuxna barn. Frågan är ... om jag hade
varit i närheten av hennes regler ... hade mina barn gillat sin mamma då?
Skulle inte tro det. hehehe

Har ni inte sett den kan jag varmt rekommendera denna härliga film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar