tisdag 18 augusti 2015

EN VARM BIL ÄR RENA DÖDSFÄLLAN

Nästan dagligen skrivs det om incidenter som inträffar runt om, inte
bara i Sverige utan överallt.
Det jag tycker är mest skrämmande är när man läser om föräldrar 
som bara precis går in i en affär och skall handla ... medan barnen 
får sitta kvar i bilen.
Och jag fattar verkligen inte. Hur är man funtad när man låter ett
litet barn, som varken kan öppna dörren eller ett fönster, sitta
kvar i en varm bil en sommardag? Det är illa nog att lämna ett litet
barn utan tillsyn i bilen ensam. Men en varm dag då det verkligen
är en dödsfälla att sitta i en stillastående bil ... mitt i gassande
sol!!!!!!

Jag ryser av bara tanken. Jag vet att jag inte borde läsa alla dessa
artiklar, men jag kan inte låta bli. Jag hoppas hela tiden att få
läsa om en naturlig orsak, även om jag vet att det naturligtvis inte
finns några sådana. Men jag vill så gärna förstå hur man tänker
när man med gott samvete går ut ur bilen, låser bilen, går därifrån
och in i en affär ... medan barnet sitter kvar i bilen? Slutar man
tänka? Känner man inget ansvar? Är man oförmögen att veta
vad som är rätt och fel? Vad som är bra och dåligt?
Ja, som sagt, jag fattar det inte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar