fredag 28 augusti 2015

DRÖMYRKET

När jag växte upp var min stora dröm att bli författare. Jag vet,
jag hade högtflygande planer. hahaha
Men faktiskt så skrev jag riktigt bra. Jag vann flera novelltävlingar
i skolan och har även fått ett antal noveller publicerade i 
olika veckotidningar.
Allt detta var ju så klart måååånga, mååånga år sedan. Och om jag
nu hade fortsatt att skriva så vem vet ... jag kanske rent av hade
varit en välbetald författare idag. hihi

Det var inte det att intresset svalnade. Men efterhand åren gick
hände det mycket annat som tog överhand. Och till slut bara låg
allt där ... utan att jag gjorde slag i saken och försökte ens.

Dock har jag fortsatt genom åren ... lite då och då ... att försöka
mig på att skapa igen. Och jag har skrivit ganska mycket. Men
inget har blivit färdigt för att det hela tiden dykt upp annat som
varit viktigare för tillfället.
Och jag tänker hela tiden att jag skall sätta igång igen. Men än
så länge har jag bara kommit till tanken. :)

Men om jag skall sätta en tanke till ett yrke utöver att vara kontorist
så ja ... då skulle det självfallet bli författare. :) :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar