söndag 11 november 2018

NU ÄR DET JUL IGEN

Hade min son fått bestämma skulle vi haft juldekorationer framme året om. Redan i slutet på September hade han satt igång med lite upphängningar här och där. Och idag ... ja, idag är det julpyntat nästintill överallt. Och utanför balkongen stannar grannarna gärna till och ler. För vår balkong ... den går INTE att missa. 😀
Jag älskar själv julen, så jag har inget emot det alls. Faktum är att jag vid den här tiden brukar vara klar med inköp och inslag av alla julklappar. Det skulle jag ha klarat även det här året ... om inte influensan bestämde sig för att flytta in under ett par veckor. 😉

När jag ser alla tomtar som satts upp här hemma blir jag ännu mer taggad inför julen. Jag har än så länge inte satt upp ljusstakar i sovrummen. Men tänker mig att det skall upp nu i dagarna.

Det är en härlig känsla ... att julen närmar sig med stormsteg. Alla upplysta fönster, all julmusik, all glädje ... och inte minst alla förväntande och tindrande barnaögon. Det är bara en sak som skulle slå allt detta ... om man vaknar på självaste julafton, tittar ut genom fönstret, och ser stora, vita snöflingor dala. 😀








4 kommentarer:

  1. Ledsen att göra dig besviken men det är faktiskt inte jul ännu.Sorry Teddy du är alldeles för tidigt ute ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hemma hos oss är det jul året om. Jul och glädje, vad kan vara bättre? hahaha

      Radera
  2. Den jäkla tomten i hallen skrämde skiten ur mig

    SvaraRadera