fredag 23 januari 2015

GRUBBLERIER

När jag bloggat några få månader var det en klok kvinna som 
tyckte till och menade på att man inte bara kunde skriva GLADA 
blogginlägg, läsaren behöver och vill även ha lite gnäll och 
ledsamheter. 
Från början tyckte jag det var trams, inte ville jag ju göra mina
läsare ledsna.
Men efter att jag själv hade läst ett par bloggar och jämfört det här
med glada och ledsna inlägg gav jag mig faktiskt.
Hur kul är det egentligen att BARA läsa när något roligt händer?
Man behöver balans i vardagen. Och faktiskt ... det finns nog ingen
som hela tiden går omkring med ett stort smile på sina läppar.
Och om man nu skall dela med sig av sin vardag, ja då blir det både
och.

Jag är nog den första att erkänna att jag har mina humörsvängningar.
Jag kan vara himla glad, men kommer också in i perioder där jag 
faktiskt är ledsen ... eller att humöret är lite off från period till period.
Det är inget jag skäms för, det är bara sådan jag är ... jag grubblar
mycket.
Finns det någon som INTE grubblar mellan varven? Nej, det tror jag
inte. Själv tar jag tacksamt emot de delarna också. Jag tror inte jag
mått så speciellt bra om jag bara hade gått omkring och tyckt att
livet är toppen. Jag är säker på att jag inte hade kunnat uppskatta mina
lyckliga dagar om jag inte haft sämre dagar mellan varven. :) 

Därför fortsätter jag att sätta ord på mina tankar. Och ja, det mesta
hamnar väl här. :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar