torsdag 29 januari 2015

DET BLIR ETT UPPEHÅLL

Ja, det blir ett litet uppehåll i ridningen.
Det är väl ingen som missat problemet Beatrice har när det
gäller yrseln? 
Det har varit ett stort problem för ridningens skull också. Det
är ju ingen lätt sak att sitta högt upp på hästryggen och få
svindel. Det blir dessutom extra känsligt när det är flera stycken
i gruppen, om hon måste avbryta ridlektionen. Det är klart
att det blir lite pinsamt när man sitter där uppe och inte klarar
av det längre ... samtidigt som flera andra rider runt och ser
var som händer.
Nu vet jag ju att de andra inte ser det jag och Beatrice ser och
vet. Men det är ändå känslan Beatrice har ... och nej, det har
inte varit lätt för henne.
Hon har därför beslutat att göra ett litet uppehåll i ridningen
under tiden hennes yrselanfall utreds.

Jag har ingen aning om vad dessa tester kommer att visa.
Kanske ingenting, men då får vi ta nästa problem när det
kommer.
Beatrice vill så klart inte sluta rida och tanken är att starta
igen så fort vi vet lite mer om problemet.
Därför är jag himla glad att hon kan fortsätta vara aktiv
inom hästvärlden under tiden. Vi kommer att försöka åka
iväg lite då och då till en kollega till mig, som har häst,
där Beatrice kan fortsätta vara aktiv ... så gott det går. :) 

Det är skönt för mig att veta att Beatrice kan fortsätta hålla
på med det hon älskar mest. :) :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar