torsdag 15 oktober 2015

MAN TAR VAD MAN HAR

Beatrice var sugen på äpplepaj igår. Enda kruxet var att vi inte hade
några äpplen hemma.
Men fiffig som min dotter är, rotade hon lite bland frukt och annat
i skåpet ... och gjorde en supergod päronpaj.
Och jag skall villigt erkänna att den var FÖR god. Den blev nästan
godare än äpplepajen hon brukar knåda ihop. :) :) 
Enda felet var väl i så fall att jag åt med så stor aptit ... och alldeles
för sent på kvällen.
Men vad gör man? Det går inte att motstå hennes bakverk. :) 

Nu till något annat jag inte kan motstå ... mitt morgonkaffe. Om
mindre än en timme skall jag iväg till jobbet ... och jag sitter
fortfarande och försöker morna mig. Jag är så himla seg
på morgonen ... enda nackdelen med ett arbete, jag måste fixa
till mig och ge  mig ut tidigt ... det gillas inte. :(
Jag hoppas i alla fall att ni har fått en bra start och får en 
kanondag. Var rädda om er där ute och ta vara på varandra.

Ha det bäst ... hörs sen.

GODMORGON


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar