söndag 18 oktober 2015

BLEV INTE ALLS SOM VI TÄNKT OSS

Allt artade sig jättebra från början.
Släpet hyrdes, Dennis skulle hämta sängen, ungdomarna höll som bäst på att tömma mitt rum.
Plötsligt får jag ett telefonsamtal från Pernilla som ville jag skulle skynda mig för att Beatrice mådde dåligt.

Ja, det kändes som årets underdrift. När vi lagt på luren blev Beatrice snabbt värre. Och när jag väl kom till lägenheten låg hon på golvet, askgrå i ansiktet och svettningar.

Det blev ambulansfärd till sjukhuset och det är där vi är nu.
Det är inte annorlunda än tidigare gånger, och jag tvivlar på att det hittas något idag. Men det har iallafall tagits en massa prover ... återigen.
Nu är det bara att vänta tills doktorn kollat på detta och återkommer till oss.

Ja, så ser vår Söndagseftermiddag ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar