söndag 25 oktober 2015

DET BLEV ASSISTANS

Jag är ganska slut efter denna utflyktsdag. Vi kom inte hem förrän lite
efter 22, så den här dagen var minst sagt låååång. hehe

Det blev en långkörare. När vi var på väg till godisflyget började Teddys
bil bete sig högst besynnerligt. Det knakade och hoppade ... och den lät
ungefär som en traktor. Man skulle nästan kunna tro att det var
avgasröret som lossnat och skrapade i marken. Det lät fruktansvärt. Men
jag misstänker att det kändes ännu värre att hålla i ratten. Den sista
biten fick Teddy köra i ungefär 40 ... på motorvägen ... allt för att kunna
hålla bilen i styr. :) 
När vi väl hade shoppat loss och Teddy började kolla på bilen ORDENTLIGT,
då visade det sig att ett däck var löst. Och ja, jag menar verkligen löst. Det
var ett under att vi fortfarande hade alla fyra däcken på bilen. 
Man kan väl säga att Teddy hade gjort en riktigt bra grej, som faktiskt
tecknat en tilläggsförsäkring med assistans om något oförutsett skulle
hända ute på vägarna.
Så det blev ett samtal till assistans som kom ut på plats och skruvade
fast däcket ordentligt.

Jag trodde först att vi skulle bli tvingade att vända om och köra tillbaka
hemåt igen ... eftersom klockan tickade på. Men det blev inte så. Det
var ju meningen vi skulle till pappa och hans fru för en kaffe ... och så
blev det faktiskt också. Trots att klockan var mycket och det blir ju som
sagt mörkt ganska tidigt nu, så fortsatte vi ändå ... jag fick mitt
efterlängtade kaffe. :) :) :) 

Nu skall jag krama kudden, behöver några timmar i alla fall innan
klockan ringer i ottan.
Jag hoppas ni haft en underbar Söndag alla. Nu får ni ha en riktigt
god natts sömn ... dröm sött. :) 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar