onsdag 21 oktober 2015

KRYDDAD MOS

Idag skulle Pernilla stå för maten. Gulliga hon tyckte Beatrice
skulle hålla sig i stillhet någon dag till och inte fara fram och
tillbaka i köket som en jojo. :)
Potatismos och fiskpinnar stod på dagens meny. För att få den
bra kryddad, varken för kryddad eller för okryddad, ville hon att 
jag skulle smaka av moset.
Jag har ju alltså inga bra smaklökar. hahaha
Så när jag smakade moset tyckte jag inte det smakade någon som
helst krydda. Så jag bad henne dra i lite till. Hmmmm, det skulle
jag alltså inte ha gjort.
Det hela slutade med att det blev superstarkt. hihi
Men ja, jag gillade det. Jag älskar stark mat. Dock tyckte nog
ungdomarna att det var i starkaste laget.
Vi åt i alla fall med god aptit ... även de tre som från början tyckte
att det kanske blivit lite väl mycket. :) :) :) 

Nu blir det kaffe efter maten. Mys ... mys ...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar