onsdag 5 augusti 2015

VÄRDEFULL

Jag har en kollega som ALLTID har något snällt att säga. Tror aldrig
jag någonsin fått så mycket komplimanger någon gång som nu när jag
lärt känna henne. :) 
Nej, jag går inte och fikar efter komplimanger från höger och vänster. hihi
Men det är bara att inse fakta, en människa mår mycket bättre inombords
om man lite då och då får höra något bra om sig själv, istället för att
få kritik med jämna mellanrum.

Trots att det skiljer ungefär 30 år mellan oss och hon är riktigt vacker
själv, så kan hon ändå få för sig att nämna allt hon tycker bra om.
Som t.ex att jag har vackert hår, fina tänder, vackra ögon. Och kanske
pricken över i:et ... att jag inte alls är så kraftig som jag själv tycker.
Må hända att detta är sådana klyschor, men jag blir glad ändå. Det gör
så himla mycket.
Som jag sa, hon är riktigt vacker själv och med tanke på hennes unga
ålder ... inte en rynka i pannan. :):) 

Man behöver inte gå runt och ge komplimanger till folk hela tiden. Men
ett leende lite här och där, ett snällt ord till grannen i hissen, en öm
blick på familjemedlemmen ... ja, alla små ögonblick man kan göra
någon glad blir till en ljus och varm plats för oss alla. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar