måndag 8 maj 2017

SÅ BRA

Ikväll är nog första kvällen på länge som jag mått riktigt, riktigt bra ... utan att känna mig otillräcklig. Märkligt ......
Jag hade en liten stressfaktor när jag gick från jobbet. Jag gick hem ... UTAN min dator. Ja, jag kände lite så där att "usch då, nu hann jag inte tömma alla mail". Jag är ju annars den som vill ha en tom mailbox när jag slutar för dagen. Jag tycker man är skyldig att ge ett svar på mail samma dag som de kommer in. Men idag hann jag inte. Och det är väl något jag måste lära mig ... det är inte alltid jag hinner med, men det får gå ändå.

Jag kan tycka det är helt okej att arbeta mycket, ju mer jag har att göra desto bättre gör jag ifrån mig.
Pratade med en kollega idag om just det där med att stressa. Hon sa faktiskt en väldigt klok sak "det är stor skillnad på att känna stress och känna press". Och när jag tänker på det så stämmer det så himla bra. Jag kan stressa hur mycket som helst ... ju mer jag har att göra desto mer stressar jag, och desto mer får jag gjort. Men den där pressen som har smugit sig på mig ... den är inte alls bra. Det är ingen press för att jag har mycket att göra. Nej, den beror helt och hållet på att jag måste prestera och leverera hela tiden, och mycket mer. Och ju mer press jag får, desto svårare blir det att leverera.

Den där pressen får gärna hålla sig undan i morgon också. För som jag mådde idag så säger jag bara "välkommen Tisdag". 😀
Nu kallar sängen. Jag säger godnatt till alla nu. Jag hoppas ni också haft en bra dag och ett riktigt gott avslut på denna dag.

Godnatt och sov så gott ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar