onsdag 25 maj 2016

SKULLE BEHÖVA LÄNGRE DAGAR

Jag försöker få dagar och helger att gå ihop. Det är väldigt mycket som
skall hinnas med, som måste göras, som inte får glömmas bort.
En av sakerna jag ibland är rädd att missa är nära och kära och det där
snabba "hej, hur är läget", eller den där koppen kaffe, eller bara det
där lilla leendet och det snabba besöket. :)
Ja, det är mycket det.

Mina vardagar är ganska inrutade. Jag sticker hemifrån ganska tidigt
ändå. Sen är det full rulle och massor att göra på jobbet ... och därifrån
kommer jag aldrig förrän runt 17-tiden. Det är tur att ungdomarna
är gulliga nog att ha maten klar när jag kommer hem, annars hade vi
väl inte ätit förrän sent på kvällen. :)
Ja, när jag väl har käkat och fått smälta maten ... då har klockan hunnit
bli 19. Så skall jag ha en chans att träffa övriga familjemedlemmar, då
blir jag så illa tvungen att ibland smita iväg på en snabb kopp kaffe och
lite tjitt tjatt ... EFTER 19.
Och visst kan man väl vänta tills helgen kommer. Men DÅ har jag så
mycket annat OCKSÅ. Ja, då kör det ibland ihop sig. :)

Igår smet jag iväg i alla fall. Passade på medan jag ändå skulle hämta
dottern från Dennis och Dessi ... det fick bli en kopp kaffe och en 
kaka ... så där en Tisdag kväll. hihi

Ja, man kan ju fundera; hur gjorde man när barnen var små? Hur hann
man med det sociala samtidigt med jobb, familj och hem? Då hade jag
mer att göra ... men hann med mycket mer än vad jag gör idag. haha

Ja, ibland skulle man behöva längre dagar med fler timmar. :) :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar