måndag 30 maj 2016

ALEXANDER AND THE TERRIBLE, HORRIBLE, NO GOOD, VERY BAD DAY

Veckans filmtips. Detta är filmen vi såg hemma hos Dennis och Dessi i Lördags.
"Alexander and the terrible, horrible, no good, very bad day" är filmen med
en något udda titel. Jag brukar inte ha svårt med filmtitlar. Men den här
filmens titel glömde jag lika fort som jag läst den. hahaha

Det var kanske inte en film som jag skulle älskat att se en gång i veckan ... 
ingen superduper film. Men den var ändå ganska okej. Det blev en del 
skratt. För som ni säkert redan gissat så var detta en komedi. Och 
berättelsen ... ja, den berättades av familjens 11-åring ... Alexander him self.

HANDLING:
Efter en fruktansvärt jobbig och hemsk dag önskar Alexander att resten av
familjen, hans föräldrar och syskon, får känna på hur det känns att ha en
riktigt hopplös dag. Hans önskan går i uppfyllelse och allt som kan gå snett
... går faktiskt snett för ALLA i familjen ... på en och samma dag. 

Det uppstår en del skratt och jag somnade inte (slumrade liiiite bara hehe), 
vilket måste vara ett ganska bra betyg ändå. :) :)
Så jag säger "se den". Ni kommer också att få er en del skratt. :) :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar