tisdag 10 maj 2016

EN ROLIG HISTORIA

När man är i närheten av sitt lilla barnbarn händer nästan alltid
något ... ibland roligt, ibland tråkigt ... men det slutar ALLTID att
man brister ut i skratt. :)

I Fredags satt jag som bäst och njöt av en kopp kaffe efter maten.
Ja, ni känner väl till mina kaffekoppar? Det ryms inte bara en
kopp utan två koppar i samma. hehe
Mitt emot mig satt Alexander med en surfplatta och lyssnade på lite
musik.
Han tyckte väl att plattan låg lite väl nära honom vid bordskanten,
så han försökte flytta på den lite. Ja, lite blev lite för mycket och vips
hade plattan flyttat sig till mitten av bordet ... där min kaffekopp stod.
Kan ju tala om att jag druckit max två klunkar kaffe ur denna enormt
stora kaffekopp. hihi
Och plötsligt hade jag kaffe överallt, på bordet, på golvet, på stolen.
Det blev en djup suck när jag började torka upp kaffet.

Till slut sa jag till Alexander ... tyst och lite uppgiven ... att han skulle
gå till badrummet och hämta en rulle toalettpapper.
Den lilla trollungen gick lydigt iväg för att hämta papper och kommer
ut ... med EN RUTA papper.
Jag tittade på pappret, sedan på golvet där allt kaffe låg och flöt och
sedan på pappret igen. Och till sist ... jag bara brast ut i gapskratt. Ja,
jag skrattade så jag kippade efter andan. hahaha

Ni kan ju tänka er själv ... en väldigt STOR pöl kaffe på golvet, och en
LITEN ruta toalettpapper.
När han sen skulle hjälpa mig genom att lägga den där lilla, lilla rutan
papper i kaffe så flöt det samman och försvann i det våta. Då började
jag skratta ännu mer.
Hela scenen såg så komisk ut att jag helt enkelt inte kunde sluta
skratta.
Alexander tittade först lite snopet på mig, han visste nog inte riktigt
vad han skulle tro. Men sen började han också skratta. Och där satt
vi och skrattade ikapp.

Mitt hjärta svämmar över för denna lilla varelse. Och det är den enda
kille som kan få mig att skratta så mycket. :) :) :) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar