onsdag 18 mars 2015

TANKAR

Lite tankar medan jag sitter här och väntar på att tiden skall gå. Just idag
går det väldigt sakta ... bara för att jag väntar på ett speciellt klockslag. :) :) 

Tänkte på mitt nya CV. Jag har ingen aning om det var CV't som gjorde att
jag kom på en intervju, eller om det ändå hade skett ... just med detta jobb, 
just idag.
Men jag är glad att jag äntligen får träffa en arbetsgivare. Jag har varit
på ett antal intervjuer sedan jag blev arbetslös. Men nu är det ett tag sedan. 
Och jag märker att humöret dalat något efterhand tiden har gått. Man blir
alltid så peppad när någon uppmärksammar de papper man skickar
iväg. :) :) 

Trots att jag vet hur jag skall föra mig, klä mig, prata osv, är jag ändå alltid
lika orolig och nervös. Jag vet att jag har vad som krävs, jag vet att jag
kan sälja in mig själv. Men jag vet också att det ofta bara är EN tjänst som
skall tillsättas och att det är fler än jag som blir kallade.

Just nu försöker jag bara peppa mig själv med inställningen att jag går dit
med glimten i ögat och tar det för vad det är ... och hoppas på bästa
möjliga resultat. :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar