lördag 14 mars 2015

DET FINNS ÖVERALLT

Sitter och funderar på om det bara är jag som är ovanligt nonchalant
eller om alla andra är överdrivet känsliga.
Jag vet att man kanske inte i alla lägen skall medvetet hänga med 
någon som kanske har ett smittande virus eller liknande.
Men hallå ... vi knallar dagligen omkring bland folk som vi inte har en
aning om de har något virus i sig.

Varje dag går vi till affären, åker kanske buss, åker hiss eller bara möter
någon på vägen någonstans. Det finns hur mycket baciller och bakterier
som helst ... precis överallt. OM vi nu är benägna att få något som andra 
har så kan vi ju inte gå utanför dörren. Helst skall vi bo i en liten 
plastbubbla, vara isolerade från omvärlden. Då KANSKE vi kan klara 
oss ifrån alla baciller som finns i vårt samhälle.

Själv brukar jag ofta säga att jag inte har tid eller lust att bli sjuk. Men
blir jag sjuk så blir jag. Jag kan inte hålla mig ifrån ALLA ifall att om...
Och jag har märkt att jag faktiskt fått något sämre immunförsvar den
senaste tiden. Kanske det beror på åldern, kanske annat. Och blir
jag sängliggande så är det för att JAG är för sjuk för att delta i
vardagen, inte för att skydda alla andra. Mitt liv är för värdefullt
för att jag skall hålla mig från det jag vill göra ... om jag då inte råkar
vara för sjuk. hihi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar