måndag 30 mars 2015

SON OF A GUN

Jag var ju på filmvisning förra Måndagen.
Det var en film som inte kommer ut på biograferna, men väl på DVD
9/4.
Kan väl säga så här att detta är inte alls min typ av film egentligen och gick
mest för att jag blev inbjuden. Därför är det nog inte så konstigt att jag inte
gillade filmen.
Det finns säkert de som tyckte och tycker att den är kanon. Men jag måste
ärligt säga att den här filmen hade jag kunnat vara utan.
Dock tycker jag absolut att ni skall ge den en chans. Kanske det är något som
just NI gillar ... vem vet. :) :) 

Filmen heter "Son of a gun" och handlar om 19-åriga JR, som efter ett
fängelsestraff fritar och slår sig samman med Brendan Lynch. Tillsammans
skall de göra århundrades kupp.

Filmen klassas som thriller. Dock tycker jag mer det är en action. I alla fall ...
den har alla ingredienser för just en actionrulle ... fängelse, skjutande, kvinnor,
droger. Ja som sagt, ingredienserna är det inget fel på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar