lördag 28 mars 2015

EARTH HOUR

Ikväll är det åter dags att släcka ner lyset. Mellan 20.30 - 21.30 skall
allt vara nersläckt.
Jag gillar det, tycker det är mysigt att ha levande ljus istället för
alla lampor.

Jag blir lite fundersam över det hela. Enligt WWF skall man släcka ner
alla sina lampor så att folk runt omkring ser att man deltar i
earth hour. Innebär det då att man kan ha TV-apparater, datorer och
mobiltelefoner igång?
Jag trodde att man skulle stänga ner allt den timmen, inte för att symbolisera,
utan mer för att hjälpa till att bevara klimatet.
Jag skall villigt erkänna att jag inte riktigt känt till varför eller omständigheter
till nersläckningen ... annat än att det har med klimatet att göra. Så nu
tänkte jag att jag faktiskt skulle googla lite om det.
Faktum är att jag blev förvånad att man skulle släcka ner som en
symbol till politikerna.
Jag menar ... vad skall DE göra åt saken för att vi släcker ner EN timme
EN gång om året??

Men ja, ja, mysigt är det i alla fall. Så ikväll åker ljusen fram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar