lördag 21 mars 2015

DET TUTADES

Vi körde ... och körde ... och körde. :) 
Ja, idag var det stan som gällde när jag och Dessi var ute.
Dessi körde både i stadstrafik ... med MYCKET trafik överallt,
och motorvägskörning.
Allt gick jättebra ... ända tills vi var på hemväg och bilen råkade
stanna mitt i en korsning.
Det tog inte många sekunder för Dessi innan hon fick startat och
kört därifrån. Under den korta stund vi blev stående ... märk väl, med
en övningskörningsskylt i bakrutan ... hann det stanna en
taxibil bakom oss och kastade sig på tutan.

Alltså, vad är det med folk i dagens samhälle? Har man så förbaskat
bråttom i alla lägen att man inte ens hinner stanna till i ungefär
två sekunder för att framförvarande bil får problem? I detta fallet var
det en övningsförare, utan erfarenhet, som faktiskt blev något nervös
för att bilen bakom kastade sig på tutan.
I andra fall, som till exempel i mitt fall som haft körkort i över 30 år,
har det hänt mer än en gång att jag faktiskt råkat få upp kopplingen
så snabbt att bilen råkat stanna till. Kan ju inte tänka mig att bilföraren
bakom oss idag aldrig råkat göra något fel i trafiken.

Ja, vad säger man? Jag borde inte bli förvånad men kan inte låta
bli att skaka på huvudet åt dessa dårar till bilförare, som har så lite
till övers för andra runt omkring. :( 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar