fredag 13 mars 2015

BÄSTA FÖRELÄSNINGEN

För ett par veckor sedan var jag på en föreläsning som handlade
om peptalk.
Jag kan nog ärligt säga att detta måste ha varit en av de absolut
bästa föreläsningarna på väldigt länge.

Eftersom detta skedde på Hermods handlade föreläsningen så klart
om hur man är och hanterar det faktum att man är arbetslös.
Men faktiskt ... går man ett steg längre kan man även relatera
det till "privatlivet".

Hon pratade om att om man är irriterad, känner stress, kanske till och
med snäser åt okända personer ute på offentliga platser, ja då är
det någon obalans i kroppen, man mår av någon anledning inte bra.
Och det kände jag så väl igen. Jag har också funderat på det många
gånger när personer ute på stan varit irriterade, tutat, knuffat och
snäst.
Hon pratade också om att det faktiskt går att göra något åt om man
känner den där stressen på offentliga platser. Att man skall fundera
över varför man känner som man gör ... trycka på kärnans mitt så
att säga.

Efter föreläsningen satt jag länge och funderade på hennes ord. Själv
har jag inte den stressen just vid offentliga sammanhang. Jag brukar
vara den som ofta går omkring med ett leende. Men jag har ju som
bekant ofta stött på den kategorin av människor.
Slutsatsen är ... man skall alltså peppa sig själv när man känner den
där inre stressen.
Det är något att tänka på. :) 

Som sagt, detta var en av de bästa föreläsningarna. :) :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar