lördag 18 oktober 2014

VILL BLI MED HUND

Nu förstår jag inte riktigt. Jag som de senaste åren sagt att jag inte
vill att barnen skall ha hund eftersom ansvaret i slutändan ligger på
mig som förälder, går helt plötsligt omkring och vill så gäääärna skaffa
mig en ny liten vovve. :) 

Jag är uppvuxen med hund och vi hade även hund när barnen var små.
Sen dess har barnen, eller i alla fall Dennis och Beatrice, tjatat att de
så gärna vill ha en ny hund. Jag har tvärt sagt nej. Det blir aldrig barnens
hund, det blir alltid föräldrarnas ansvar ... av erfarenhet vet jag att
de flesta barn brukar tröttna på sina djur efter ett tag, och sen måste
jag som förälder offra mig. Jag har inte varit beredd att göra det. Så
svaret har som sagt varit nej hela tiden.

Men nu känner jag så starkt att jag också vill ha en, inte bara Beatrice.
En sådan här liten linslus skulle jag absolut kunna tänka mig. :) :) 


2 kommentarer:

  1. så söt vovve. kul med hund

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är jättesöt. Just nu längtar jag som en tok efter en egen, det får bli till att kolla runt lite. :)

      Radera