torsdag 30 oktober 2014

BANDIT GJORDE SUSEN

Bara efter dessa få dagar sen Bandit kom in i våra liv har jag
märkt en liten skillnad hos mig. Jag sover bättre, vaknar mer
utvilad, känner mig inte alls lika stressad.
Nu säger jag inte att det kommer att fortsätta så även om det
är det jag hoppas.
Och naturligtvis kommer promenaderna att bli fler och längre.
Bandit är inte så pass stor att man kan gå några längre sträckor.
Men bara den stunden jag faktiskt kommer ut på kvällarna har
gjort mig tröttare och jag somnar något snabbare. Det är fortfarande
så att jag vaknar till, men inte lika ofta och jag somnar allt som 
oftast igen efter bara någon minut.
Så ja, jag hoppas att det håller i sig. :) 

Detta är vad jag behövde. Vi skaffade hund mycket för Beatrice
skull, så hon skulle ha någon att ta hand om, någon som var
hennes och som älskade henne villkorslöst. Ja, precis som jag
då. hehe
Men just nu känns det som att jag faktiskt behövde det minst
lika mycket. Vi slog två flugor i en smäll ... utan att egentligen
veta om det själv.

Att ha djur överhuvudtaget kräver mycket från oss människor.
Men det är nog något alla borde känna på, i alla fall barn
tror jag lär sig mycket genom att vara omgiven av djur av
olika slag.
Hade jag haft möjlighet hade jag haft fler runt mig och 
Beatrice. Men som sagt, det blir ju lite svårt i en lägenhet. :) 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar