onsdag 22 oktober 2014

Ingenting kommer på silverfat

Ibland blir jag bara så irriterad på en del personer.

Jag undrar vad visa tänker med när dem tackar nej till arbete, slutar från sina arbeten eller helt enkel struntar i att arbeta. Det finns nämligen de som tror att de skall få allt serverat på ett fint silverfat utan att de skall behöva göra något. Men tänk så besvikna de kommer bli när de upptäcker att det inte funkar så i det verkliga livet. För fakta är det att livet alltid kommer i kapp en, tro´t eller ej men så är det!

Jag blir irriterad på folk som får chansen att arbeta men väljer att inte göra det. Medan det finns de som faktiskt vill, och gör allt för att få, arbeta men aldrig får chansen till det. Jag är själv arbetslös, just nu har jag visserligen aktivitet från arbetsförmedlingen, men jag vill ha ett riktigt arbete. Jag vill inte gå och städa, vilket jag gör nu, för skit pengar som man inte kan leva på. Jag hade absolut kunnat haft som arbete att städa och få en ordentlig lön, visst det är inte det jag vill men hade jag fått chansen så hade jag tagit den. Men tyvärr så tänker ju inte alla så!


Känner ni igen er i det jag skriver? Antingen att ni vill men inte får chansen eller att ni får chansen men inte vill?! Okej väldigt korkat av mig att skriva valmöjligheter, vem erkänner egentligen att de inte vill arbeta? Det är lika otroligt som att jag skulle vara kung för en dag. 
Men jag tror att det finns folk där ute som håller med mig. Jag vet nämligen att det finns många där ute som faktiskt vill och gör allt för att få ett arbete. Men vad händer, nej juste ingenting händer! Medan de som inte vill arbeta får chansen hela tiden! Ja vad skall man säga, livet är orättvist, eller vad kallar man det?! Det kan ju även kalls lathet, jag vet inte, men det är i alla fall så jag skulle vilja kalla en del personer i vårt avlånga land.

Nej nu sitter jag bara och skriver på och om jag inte rundar av nu så har jag snart lyckas göra det som min mor inte ville, nämligen en hel roman. Så till min mors lag så lägger jag punkt här.


Hoppas ni alla har en härlig dag och att livet rullar på som det skall. Ingenting blir bättre av att leva i en drömbubbla och hoppas på silverfatet. :)

Som sagt ha en fortsatt bra dag och hoppas att kvällen blir detsamma, från er egen lilla gästbloggare Teddy! 




3 kommentarer:

  1. det är inte lätt idag arbetsgivarna är kräsna och fast många vill jobba och göra rätt för sig så är det omöjligt att få något jobb har själv erfarenhet av det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är själv arbetslös och vrt att det är väldigt svårt att få arbete. Men inlägget handlade inte om det. Inlägget handlade om att det finns för många som tackar nej till chanser medan andra skulle kunna döda för dessa jobb som de tackar nej till.

      Radera
  2. det finns stackars ungdomar som blir utnyttjade av arbetsgivare så g du uppdrag granskn ing?????

    SvaraRadera