onsdag 29 oktober 2014

STRESSNIVÅN ÄN HÖG

Jag tycker själv att min stressnivå är hög. Ju mer jag har att
göra, desto jobbigare det blir och ju fler olika saker jag har
samtidigt ... desto bättre fungerar jag.
Däremot fungerar jag inte riktigt lika bra när folk runt mig
blir stressade eller suckar och stönar. DET kan göra mig
en aning stressad själv ... en inombords stress. Inte för att
arbetet blir jobbigare, utan mer för att det känns som att jag
själv inte räcker till. Eller rättare sagt ... när folk TROR att
jag inte räcker till eller klarar av en sak, det kan göra mig
något frustrerad.

Jag VET vad jag kan och inte kan. Och det jag kan det har jag
gjort i så många år att jag gör det utan att blinka. Genom åren
har det blivit vardagsmat för mig.
Så när det känns som att folk runt mig inte tycker att jag skall 
ta tag i något för att det kan bli ännu mer fel, då känner jag mig 
inte riktigt tillräcklig. För själv vet jag ju att jag kan hantera det.
Det finns inte mycket jag lämnar över till andra. Problemen
som dyker upp tar jag hand om direkt ... jag hoppar aldrig
över något.
Så ja, jag är någon att räkna med ... i tid och otid.

Ja, det var dagens tanke. Kände att jag bara ville få ur mig lite
negativ energi ... så att jag kan gå vidare till det mycket mer
positiva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar