fredag 24 oktober 2014

NYA MEDICINEN

Tänk att ett virus bara kan komma så där plötsligt. För några
dagar sedan var ju Teddy som bekant sjuk i magsjuka. Och nu
då kom det plötsligt över mig när jag satt på jobbet.
Det var inget vidare kan jag tala om. Ofta finns det inte så mycket
att göra åt när man får ett virus, vare sig det gäller magen eller
näsan. Det är väl bara att mer eller mindre sova bort det onda ... 
ja det brukar hjälpa för mig.

Nu när jag blev dålig fick jag ett gott råd av en god väninna som sa
att jag skulle dricka avslagen coca cola och äta lättsaltade chips.
Coca colan visste jag redan ... men lättsaltade chips?
Tveksamt meddelade jag Beatrice att hon skulle handla det med sig
hem.
Så klart skrattade hon. För alla som känner mig vet att lättsaltade
chips är en av favoriterna när det gäller onyttigheter.

Trots att jag igår mådde mycket bättre kändes ändå magen lite i olag
efter maten. Kanske inte så konstigt ... friterat??? Det kan väl aldrig
bli bra.
Men i alla fall ... tänkte att jag faktiskt skulle testa rådet jag fick av
väninnan. Så jag tog en handfull chips och några klunkar avslagen
coca cola och gick sen och lade mig. Bara för att i morse vakna ... piggare
än vad jag var innan jag blev sjuk. Det hade jag väl troligtvis varit
ändå utan chipsen. Men man kan ju alltid drömma eftersom jag älskar
lättsaltade chips. :) :) :) 

Frågan är ändå om en så onyttig sak faktiskt kan vara bra. Jag googlade 
och fick fram samma som min väninna att det skulle vara bra att äta 
lättsaltade chips.

Lite kul är det ändå när jag så intensivt försöker låta bli det för viktens
skull. hahaha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar