onsdag 22 oktober 2014

JAG OCH RIDNING

Man kan ju bli fundersam på hur det är när man kommit till
en viss ålder och sen är på väg åt andra hållet.
Det är bara några dagar sedan jag blev supersugen på att skaffa
hund. Så klart ... det är jag fortfarande. En liten parentes är att
jag sitter och kollar annonser och liknande för att hitta en vovve
till mig och Beatrice.
Men vad händer sen? Plötsligt fann jag mig sittande på läktaren
i ridhuset och kände ett sug på att börja rida jag med.

Men hallå ... borde jag bli orolig? Är det nu jag skall fundera på
om jag börjar gå bakåt i ålder eller? Jag som inte ens vågar gå
i närhet av en häst. hihi
Kan ju förtydliga det. Nej, jag gillar inte att stå bredvid hästar, är
rädd både för fram- och bakdel. Men faktiskt, jag är inte rädd för 
att rida. Jag HAR faktiskt ridit ett par gånger i vuxen ålder.

Men som sagt, man måste ju stå bredvid hästen för att göra vid
den ... lite svårt att sadla annars. hehe




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar