söndag 26 oktober 2014

SVÅRT ATT VARA INHOPPARE

Ibland är det svårt när man bara är inhoppare. 
Jag vill ju så gärna arbeta ... och inte främst så klart för att 
pengarna är ett välkommet tillskott.
Men vad gör man då om man redan planerat dagen, är på väg
att sticka hemifrån och de ringer och frågar om jag kan 
arbeta samma dag?
Det är många som är beroende när man planerat och bestämt
med folk. Speciellt om man skall forsla saker. Och jag känner
mig urusel när jag säger nej. Det känns nästan som att jag inte
vill arbeta ... trots att det är precis det jag vill.

Ofta brukar jag säga till folk som ber om hjälp att jag ställer upp
den dagen de vill ... om jag inte blir inringd. Och det är väl okej.
Men nu har de faktiskt ringt när jag mer eller mindre är på språng,
när folk står på andra platser och väntar på mig. Och det är så det
oftast är ... de ringer precis i det ögonblick jag behövs ... och jag
har ingen chans att ändra mina andra planer. Suck......

Det är väl bara att hoppas på att man inte sumpar sina chanser för
att man nu inte kunnat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar