måndag 13 oktober 2014

SEX MÅNADER

Woopa, woopa ... idag är det exakt ett halvår sedan jag lade 
cigaretterna på hyllan.

Den här gången har det varit mycket lättare än vad jag trodde
det skulle. Och det beror inte bara på substitutet jag kör med. Har ju
testat massor med alternativ till cigaretterna förr utan att lyckas.
Men den här gången ... den här gången känns det helt annorlunda.
Jag är inte ens sugen.
Och märk väl ... jag har festat, varit i rum där flera har rökat, har
druckit massor med kaffe. Ja, jag har levt på samma sätt som tidigare
... dock utan cigaretter.
Ett par gånger har jag känt ett riktigt begär. Men inte ens det har varit
ett sug efter nikotin ... det har mer varit en begär efter att få hålla en
cigarett i handen. Det har försvunnit lika fort som det kommit och sen
har allt varit som vanligt igen. :) :) 

E-"pipan" har varit till lite hjälp givetvis. I början var det jobbigt när
batteriet lade av, om jag inte hade tillräckligt med styrka så jag fick kicken
så mådde jag väl lite si och så. Men jag tycker även det har blivit
bättre. Jag "suttar" inte lika mycket på min pipa som från början. Och
min tanke är så klart att även lägga det på hyllan så småningom. Men det
får ta den tid det tar.

Jag är riktigt stolt över mig själv. Efter alla dessa år som rökare och
alla dessa gånger jag försökt att lägga cigaretterna har jag äntligen
lyckats med en stor bedrift. :) :) 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar