lördag 25 mars 2017

GÅRDAGEN

Jaha ... gårdagen blev inte alls som jag förväntade ... och långt ifrån som jag ville. 🙍
Dagen började riktigt bra. Men bara någon timme efter arbetsdagens början satte internet igång att krångla. Sen var det krångel nästan hela dagen, systemen flippade ... och själv märkte jag hur min "att göra" hög blev större och större.
Meningen var att vi skulle sluta 16. Men nej, jag var tvungen att få ner min "måste" hög, så det blev inte förrän 17 för min del.

Hade detta nu varit en vanlig Fredag, hade jag väl bara skakat av mig det. Och sen åkt hem för att hålla helg. Men nej, problemen stannade inte där inte.
För att göra en lång historia kort så visade det sig att Beatrice åkt på en megayrsel attack, med kräkningar till följd. Och typiskt då att Beatrice och Pernilla var på stan. Och panikslagna Pernilla fick kasta sig på telefonen och få tag i Dennis.
Och jag då? När jag väl fick veta detta, fortsatte dagens ångest. 
Vi fick stanna hos Dennis och Dessi en stund, så att Beatrice skulle återfå lite av ansiktsfärgen och bli lite stabilare. Jag bara kände att det nästan blev för mycket. 
Det bara kändes som att HELA den här Fredagen egentligen skulle kunna hoppas över. 😒

Nej, det var ingen rolig dag. Enda ljusglimten var väl i så fall lilla Alexander som blev stormförtjust över att vi kom på besök. Man kan väl säga att han räddade situationen något.
Dock gjorde ju hela dagen att jag bara däckade redan runt 21. Det var en himla ansträngd dag må jag säga.

Ja, nog minns jag gårdagen alltid. Men idag är en ny dag ... och den går i värmens tecken. 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar