söndag 5 mars 2017

BUSINESS BEHAVIOR

I Torsdags var jag på en workshop ... Business behavior. Det var såååå intressant.
Det är inte ofta jag sitter så pass länge med samma fokus ... hela tiden. Men ja, den här gången var det så. Annmarie Palm, som höll i det hela, var duktig på att hålla tråden intressant hela tiden. 😊

Själva ämnet handlade om uppförande ... mot kollegor, kunder, okända. Ja, hur man helt enkelt uppför sig, och givetvis tar emot uppförandet från andra också. Mycket är så klart en tolkningsfråga. Men det var så jag tolkade det och ja, jag kände verkligen igen mig i mycket.
Så klart touchades det lite på ämnen runt omkring också ... som t.ex antalet timmar man arbetade, när på kvällen man stängde av telefonen osv.
Som sagt, jag kände igen mig i mycket, och kom på mig själv flera gånger med att tänka att det var sååå jag. Men jag kunde även få upp en bild på olika kollegor jag haft genom åren och tänka att det passade in på honom eller henne.

En sak som slår mig nu i efterhand, när jag tänker tillbaka, är hur vi faktiskt bemöter varandra, i vardagen. Det är ju ganska skrämmande hur ohövlig man är ibland. Man kanske gör det utan att tänka på det, eller inte tänka på att andra påverkas av det man gör eller säger.

Vi blev ditskickade i egenskap av chefer. Men detta är något jag tror skulle vara nyttigt för alla att ta del av. Och även om jag kanske inte kommer att kunna efterleva allt exakt som jag själv kände att "detta borde jag ändra på", så kan jag ärligt säga att det är något jag absolut kommer att ta med mig. 😊


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar