tisdag 14 mars 2017

DET GJORDE ONT

Tidigare ikväll stack jag bort en stund till Dennis och Dessi. Vi hade ett par mysiga timmar innan det var tid för hemfärd och lite käk i magen.
Bråttom som jag ofta har rusade jag in på toaletten innan vi skulle ge oss av, smäller igen dörren ... utan att kolla var jag hade fingrarna. Tummen var i vägen, och innan jag visste ordet av det hade jag smällt igen dörren på tummen så jag trodde den skulle gå mitt av. Fasen vad ont det gjorde. Jag skrek rakt ut så halv kvarteret måste ha hört mig.
Nej, jag bröt ingenting. Men jag sitter här, flera timmar senare, med en tjock och bultande tumme. Jag hade så ont för ett par timmar sedan, att jag till och med mådde illa. Var tvungen att lägga mig ner för att inte all mat skulle komma upp.
Tvi och vale säger jag bara. Snacka om klumpig.

Nu skall jag försök få mig lite sömn och hoppas på att bultandet har lagt sig tills morgondagen.
Jag hoppas er dag slutat något bättre.
Ni får ha en god natts sömn, så hörs vi i morgon igen.

Sov gott alla ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar