torsdag 6 augusti 2015

JAG DRÖMDE

Minns ni drömmen jag hade när jag sprang i skogen och jagades av
vargar? Det var ju längesen jag hade just den drömmen. Men inatt
kom en liknande dröm fram ... lite kusligt.
Jag sprang i precis samma skog. Men nej, nu vart jag inte jagad
av vargar inte. Jag sprang istället och jagade själv ... mitt
barnbarn.
Alltså, det var hur kusligt som helst. Alexander var försvunnen, och
jag sprang omkring i denna stora skog och letade efter honom. Varje
gång jag tyckte att jag hörde honom eller såg något som kunde likna
lilleman vaknade jag. Och när jag sen slocknade igen började det
om från början ... med att jag sprang och ropade hans namn.
Det var både kusligt och jobbigt ... så nej, jag fick inte sova så värst
mycket inatt. :( Och som den troende jag är ... är ju alltid så övertygad
om att allt betyder något ... så sitter jag nu här och funderar på vad
drömmen kan betyda.

Nu blir det morgonkaffe innan min arbetsdag kan börja.
Ni får ha en fantastisk dag. Var rädda om er och ta hand om varandra,
så hörs vi lite senare.

GODMORGON



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar