tisdag 24 januari 2017

TANDLÄKARBESÖKET

Jag hade en tid hos tandläkaren igår. 
Även om jag, som de flesta andra, inte är så stormförtjust i att gå till tandläkaren, har jag inga stora problem med det. Jag vet ju om att det brukar gå ganska smärtfritt och att allt blir bra bara någon halvtimme senare. Men igår ... igår gick det inte alls som planerat.
Plötsligt upptäckte tandläkaren en sprucken tand ... när jag nästan var klar i "heta stolen". Under tiden han drog och hade sig, kände jag mig illamående och yr, vilket säkerligen berodde på att tanden började "läcka" blod. Jag blev riktigt, riktigt dålig ... det är inget jag annars brukar bli. Så när jag väl gick från tandläkaren ... 45 minuter och 4 bedövningssprutor senare ... hade jag inget annat val än att åka raka vägen hem och lägga mig. Och den enda fördelen med alla dessa bedövningssprutorna var väl i så fall att kinden blev så tjock att det jämnade ut alla rynkor. hahaha
Fy vad kass känsla. Nu förstår jag de som faktiskt vägrar gå till tandläkaren.
Jodå, så småningom blev det bättre. När bedövningen långt om länge släppte och jag fick tagit lite smärtstillande, så var jag nääästan som vanligt igen. 

Och nu ... ja, jag är "fit for fight" och snart på väg mot jobbet. Tur att det inte är varje dag man skall till tandläkaren. Idag hade det definitivt varit en dålig idé att inte kunna åka tillbaka till jobbet.

Nu har jag andra planer ... en dag på jobbet. Ni andra får ha en fantastisk dag. Var nu rädda om er där ute, och ta vara på dagen och varandra.

Ha det bäst och godmorgon ......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar