söndag 22 januari 2017

IDAG

Söndag, vilodag ... och bara vara. Undrar hur bra jag kommer att kunna hålla det. Det låter kanske lite märkligt. Men det enda rogivande med den tanken är att jag omges med barn och barnbarn. Speciellt Alexander har alltid fått mig att bli lugn. Så idag skall jag försöka hålla mig i stillhet och bara pyssla med "ingenting". Kanske någon liten bil här och där som skall köras, eller något litet spel eller pyssel. hehe
Med tanke på viruset som inte riktigt vill släppa greppet, är jag så illa tvungen att faktiskt försöka ta någon dag i veckan och inte göra något annat än att bara ta dagen som den kommer. Och ja, det får bli Söndag. 😁
Jag började dagen med smärtstillande ... och nu mår jag oförskämt bra. När Alexander vaknade och kom ut till farmor, var han på ett riktigt solskenshumör. Alltså, det leendet kan smälta vilket isberg som helst. Och mitt hjärta bara svämmade över. Borta var all smärta eller tankar på virus. hahaha
Nu blir det snart frukost med resten av familjen.

Ni andra får ha en fabulous dag. Var nu rädda om er där ute, och ta vara på dagen och varandra.

Ha det bäst och godmorgon ......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar